Throwback Thursday til 04.06.2015: Quadricyklen
D. 4. juni i 1896, syv år før Ford Motor Company blev til, havde Henry Fords quadricykel sin første testkørsel. Quadricyklen bestod af et simpelt stel med en ethanoldrevet motor og fire påmonterede cykelhjul. Tocylindermotoren kunne producere fire hestekræfter og ramte en topfart på 43 km/t. Oprindeligt blev quadricyklen håndbygget og var enormt dyrt at anskaffe sig. Quadricyklen var det første køretøj udviklet af Henry Ford, og var med til at lægge fundamentet for det, der senere ville blive til Ford Motor Company.
Throwback Thursday til 11.06.2015: Model A
D. 16. juni i 1903 blev Ford Motor Company startet med blot $28.000. En måned senere blev Fords første bil, en Model A, solgt til en tandlæge fra Chicago. Bilen vejede 562 kil0 og kunne køre op til 45 kilometer i timen. Det var en stor succes, som Ford som senere udviklede en Model B til som efterfølger.
Throwback Thursday til 18.06.2015: Navngivning til Ford Fiesta
D. 18. oktober 1976 blev den første generation af Fiestaen lanceret på Fords fabrik i Valencia. Flere navne til modellen var oppe og vende; blandt andet Bravo. Henry Ford II afgjorde dog, at det skulle være Fiesta, som bilen sidenhen er blevet kendt som og fortsat går under.
Throwback Thursday til 25.06.2015: Rekord for salget af Ford Escort
I juni 1974, 6 år efter introduktionen i UK, kunne Ford annoncere, at de havde produceret 2 millioner Ford Escort-modeller. Bilen blev produceret fra 1968 til 2004, og i juni 1974 kunne Ford annoncere, at modellen havde solgt 2 millioner eksemplarer.
Det var en stor succes i hele Vesteuropa, men særligt på det britiske marked var bilen en stor succes. I 2004 blev den taget ud af produktion, men navnet Fiesta fik et comeback på det kinesiske marked. Det var dog ikke den samme bil, men navnet blev blot genbrugt til den nye bil.
Følg med på vores Facebookside og bliv opdateret med Throwback Thursday hver uge.