Ny Fiesta ST – et dynamisk vidunder
Siden 1982 har Ford produceret ultra skarpe udgaver af Fiesta – fra den første Fiesta XR2 med 84 hk til den seneste Fiesta ST med 182 hk. Nu når dynamikken og kræfterne nye højder med den helt nye Fiesta ST. Topmoderne trecylindret EcoBoost-benzinmotor med 200 hk, mekanisk spærredifferentiale og Drive Modes-køreindstillinger gør den hurtige Fiesta ST fleksibel, fed og fyrig
- Den helt nye Fiesta ST leverer endnu mere køreglæde og klassens bedste dynamik – krydret med soundtracket fra den nye 1,5-liters EcoBoost-benzinmotor
- Den helt nye motor med 200 hk tillader en accelerationstid fra 0-100 km/t på blot 6,5 sekunder, og for første gang hjælper et mekanisk spærredifferentiale med at få kræfterne ned i asfalten
- Patenterede fjedre med force vectoring understøtter skarpere indstyring og hurtigere reaktioner, mens Drive Modes gør det muligt at justere Fiesta ST optimalt til både vej- og banebrug – inklusive launch control
- Nye muligheder for at gøre Fiesta ST mere personlig – og flere luksuriøse tilvalg som B&O PLAY-lydanlæg og SYNC 3 med 8” touchscreen
- To udstyrsvarianter – ST1 og ST2 – og valget mellem tre eller fem døre. Den nye Fiesta ST fås til priser fra 274.800 kr. inklusiv levering
- hurtigere indstyring og respons gennem styretøjet
- en vægtbesparelse på 10 kilo i forhold til løsningen med Watts-led, som normalt bruges til at øge stivheden
- kompatibelt med traditionelle støddæmpere
- ingen kompromisser når det kommer til komfort og affjedring
- Normal-indstilling er motorstyringen, antispind-systemet, ESC-systemet, den aktive ventil i udstødningssystemet og el-servoen (EPAS) konfigureret til at levere naturlig respons og føling med vejen
- Sport-indstillingen er motorstyringen og speederresponsen sat skarpere op, og den elektriske servostyring (EPAS) leverer mere feedback og endnu bedre fornemmelse af vejen. Den aktive udstødningsventil åbnes for at gøre lyden mere intens.
- Track-indstillingen er alle de dynamiske elementer i den nye Fiesta ST tunet til at levere de hurtigst mulige omgangstider på en bane. Antispind er deaktiveret og ESC-systemet reagerer først sent for at give føreren mere frie tøjler.