Oplev Ford

Oplev Ford

Oplev Ford

LEGO, Le Mans og dobbelt op på Ford GT

Tidligere i år gentog Ford succes’en fra 1966 og vandt 24-timers løbet Le Mans. Det var en kæmpe bedrift, der gav genlyd i hele motorsportsverdenen. Ford tager nu fejringen med ind i LEGO-universet med introduktionen af LEGO-udgaver af Ford GT40 fra 1966 og den nye 2016-model af den legendariske Ford GT.

Hvad får man, hvis man tager noget så dansk som LEGO og kombinerer det med noget så amerikansk som Ford? Et godt bud kunne være nogle virkelig fede LEGO-biler. Og det er præcis, hvad Ford og LEGO i samarbejde har skabt.

Ford vandt tidligere i år Le Mans – præcis 50 år efter den ikoniske 1-2-3 sejr, hvor Ford satte sig på samtlige tre podiepladser. Og det skal naturligvis fejres. Derfor har man kreeret en tro kopi af både årets vinderbil, Ford GT 2016, men også vinderen fra 1966: Ford GT40.

“Mange medlemmer af mit team var vidne til den legendariske Ford-sejr i 1966, og de var derfor begejstrede for at være med til at skabe og designe disse ikoniske biler i LEGO-format for første gang nogensinde”, siger Dave Pericak, global director hos Ford Performance. ”LEGO-sættet er en stærk måde at formidle vores Le Mans-historie på, og vi håber at kunne inspirere fremtidens racerkørere, ingeniører og designere”.

LEGO Group har i tæt samarbejde med Fords team af designere og licensansvarlige gjort alt for at sikre, at alle detaljer på begge biler er helt nøjagtige.

“Det her var drømmeprojektet – men det var også et stort pres. Ford GT40 er en af de mest ikoniske racerbiler gennem tiden, og den nye Ford GT er ganske enkelt imponerende”, siger Craig Callum, head of design hos LEGO Speed Champions. “De er designet til børn, men vi har bestemt også haft voksnes behov og ønsker med i processen – og vi ved jo, at vores modeller og deres autenticitet vil blive grundigt vurderet af vores købere.”

Modellerne bliver lanceret i marts 2017

Tags:

Tilmeld dig til vores nyhedsbrev

Du kan tilmelde dig til den kategori der passer dig bedst.

Følg Ford på de sociale medier: